سفارش تبلیغ
صبا ویژن

10 مورد از مشکلات پرینتر

تعمیر پرینتر

1 – مشکل پرینت نگرفتن پرینتر 


  • وقتی شما یک پرینت را به پرینتر میفرستید طبیعتا چراغ سبز روی پرینترتان (فرض بر این است پرینتر شما لیزری است مثلا یکی از مدلهای hp )شروع به چشمک زدن میکند این یعنی اینکه دستگاه شما در حال پردازش برای پرینت است حال اگر مشکلی پیش بیاید مثلا در اکثر مواقع به علت گذاشتن کاغذ های نا مطلوب تکه ای از کاغذ در پرینتر شما گیر میکند و پرینتر شما کاغذ نمی کشد شما چند پرینت دیگر هم میگیرید و پرینت های شما در صف پرینت گیر میکند ولی هیچ پرینتی بیرون نمی آید . میتوانید با زدن گزینه show hidden icons از نوار دسکتاپ ویندوز 7 و دابل کلیک بر روی ایکن پرینتر موجود در منو لیست پرینتهای موجود در صف را ببینید .
  • دستگاه روشن نیست که باید بررسی کنید ببینید که کابل برق ، و اتصالات یو اس بی به درستی انجام شده است یا خیر ؟ بهتر است با کابل های مختف موضوع را چک کنید
  • درایور پرینتر مورد نظر خود را بررسی کنید و در صورت استفاده نکردن از درایور خود دستگاه از درایور های پرینتر دیگر این مدل و به روز ترین ها استفاده کنید.
  • دکمه پاور دستگاه را چک کنید که روشن است یا خیر
  • پرینتررا دوباره راه اندازی و روشن کنید
  • هنگام پرینتر از درستی پرینتر انتخابی اطمینان حاصل کنید و مطمئن شوید که پرینتری که انتظار پرینت دارید همان پرینتر مورد نظر شماست یا خیر

حل مشکل پرینت گرفتن پرینتر را به همراه مشکل پرینت گرفتن پرینتر hp  را نیز مطالعه کنید .

2- پرینت کم رنگ و یا تداخل رنگ و عدم رنگ صحیح


راه حل: در مورد کارتریج های پرینترهای لیزری میبایست کارتریج شارژ و یا تعویض شود در پرینترهای رنگی اغلب یکی از رنگها تمام میشود که باید جایگزین شود و در بعضی مواقع بعلت گذشت زمان رنگ خشک میشود و چاره کار تعویض تونر میباشد در بعضی از موارد با تمیز کردن هد دستگاه میتوانیم مشکل را حل کنیم .

 

3- کارتریج پرینتر خانگی خیلی زود تمام می شود


برخی ناراحت هستند که چرا پرینتر ما زود به زود رنگ تمام میکند و این در صورتی است که پرینت زیادی از آن گرفته نشده است !

در پاسخ به این سوال بایستی بگوییم که کارتریج دستگاه چاپگر شما تمام نمی شود و به دلیل استفاده کمی و طولانی که از دستگاه خود نمی کنید کارتریج چاپگر شما به مرور زمان خشک می شود و در اصل تمام نمی شود برای حل این مشکل بهتر است در بازه های زمانی پرینت بگیرید تا که کارتریج شما خشک نشود .

 

4- مقداری از محتوای پرینت گرفته شده از وب ، خارج از کاغذ است


در صفحات وب چون از ابتدا صفحات مخصوص پرینت طراحی نگردیده است لذا مشکلات فراوانی در پرینت پیش می اید قبل از پرینت باید از گزینه file>printperview پیش نمایشی از پرینت را ببینیم و بعد از تنظیم جهت چاپ و یا انتخاب درصد کوچک شدن scale و یا انتخاب گزینه fit to page آن را پرینت بگیریم .

 

5- برگه در دستگاه مچاله شده و پرینت به درستی انجام نمی شود .

در برخی از موارد این اتفاق می افتد که وفتی پرینتر شما کاغذ را به داخل می کشد با مچاله شدن کاغذ خود مواجه می شوید و نه تنها پرینت انجام نشده بلکه کاغذ نیز چروک می شود . برای حل این مشکل در ابتدا بایستی توجه داشته باشید که کاغذ صاف درون چاپگر قرار بگیرد و به صورت کج توسط دستگاه گرفته نشود . در مرحله بعد به داخل پرینتر نگاه کنید شاید تکه کاغذی و یا زباله ای درون پرینتر شما بوده و باعث بروز این مشکل می شود و با چک کردن و در صورت امکان باز کردن چاپگر این مشکل را بررسی کنید . توجه داشته باشید سعی کنید همیشه کاغذ شما کاملا خشک باشد که این مشکل به وجود نیاید .

 

6- کاغذ درون دستگاه گیر می کند


این مشکل به این دلیل است که کاغذ شما صاف نبوده و یا خیس می باشد و یا مشکل از چرخ دهنده های پرینتر شما می باشد ممکن است گیر کردن کاغذ به دلیل هیتر و یا وجود تکه کاغذی یا چیزی مشابه باشد

برای حل این مشکل از تمیزی دستگاه و کاغذ اطمینان حاصل کنید در مرحله بعد باید هیتر ، سنسور ها و یا چرخ دنده های پرینتر خود را بررسی کنید .

7- کاغذ بعد از پرینت ، کمی چروک می شود


علت این امر میتواند به دوعامل بستگی داشته باشد که اولی به دلیل کیفیت نامناسب کاغذ می باشد و یا کاغذ نمناک است و در دستگاه قرار داشته و دلیل دوم می تواند به دلیل مشکلی در بخش هیتر باشد .

8- کاغذ پرینت میگیرد ولی خطوط افقی و عمودی در کاغذ است


این خطوط به دلیل وجود مشکلی در کارتریج دستگاه می باشد (که کیفیت پایین مرکب ، و کم بودن میزان جوهر موجود در کارتریج می باشد )

از موارد دیگری که میتواند باشد این است که کارتریج تونر درست نصب نشده و یا مشکلی داشته باشد . کارتریج پرینتر را برداشته ، تمیز کرده و دوباره جا بزنید .

9- قسمت هایی بعد از پرینت کم رنگ و یا پاک شده است


این مشکل معمولا با دوباره پرینت گرفتن حل می شود و میتواند به دلیل این باشد که کاغذ مورد استفاده مناسب نبوده و یا دارای رطوبت نا متوازن می باشد که با تعویض کاغذ و پرینت دوباره مشکل حل می شود . در صورتی که مشکل حل نشود کارتریج را تمیز کرده و دوباره جا بزنید.

10- چگونه پرینت با کیفیتی بگیریم ؟


چند راه برای این کار وجود دارد و آن ها این است :

  • کاغذ با کیفیت و مناسب و خشک استفاده کنید .
  • کیفیت تصویر انتخابی را زیاد کنید..
  • پرینتر و کارتریج را همیشه تمیز و غبار روبی کنید.
  • هنگام پرینت تنظیمات Dpi و تنظیمات مربوط به کیفیت را افزایش دهید .
  • توجه داشته باشید پسوند فایلی که برای چاپ انتخاب می کنید در کیفیت چاپ تاثیر زیادی دارد .

 

 

مشکلات پرینتر?

 

آموزش روش نصب پرینتر


برای آموزش نصب پرینتر ابتدا از control panel گزینه divices and printer را کلیک کنید و به پنجره مربوط میرویم و برای نصب از بالای پنجره گزینه add a printer را کلیک مینماییم .

 

آموزش روش نصب پرینتر?

 

درپنجره بعدی ما مشخص میکنیم که آیا میخواهیم یک پرینتر محلی را نصب کنیم یا یک پرینتر موجود در شبکه را که گزینه متناسب با ان را انتخاب میکنیم فعلا گزینه add a local printer را انتخاب میکنیم

آموزش روش نصب پرینتر 1?

 

در پنجره باز شده بعدی ما پورتی را انتخاب می کنیم که قرار است از طریق آن پرینتر با کامپیوتر ارتباط بر قرار کند که ممکن است از کابل های 1lpt یا usb و یا از راههای ارتباطی جدیدتر مثل wifi – بلوتوث و یا حتی اینفرارد استفاده کنیم پس در این مرحله یکی از گزینه های مربوطه را انتخاب میکنیم ما از گزینه lpt1 استفاده می کنیم آموزش روش نصب پرینتر 2?

 

حالا دکمه Next را کلیک و در پنجره بعدی بسته به سازنده و نوع و مدل چاپگر از درایور های خود ویندوز استفاده و یا از سی دی نصب پرینتر استفاده خواهیم کرد . در پنجره مربوط میتوانیم از لیست سازنده های سمت چپ بر حسب پرینترمان انتخاب و از پنجره سمت راست از مدل پرینترهای موجود یکی را بر حسب مدل مربوطه انتخاب می کنیم و در صورت موجود نبودن میتوانیم گزینه windowse update را انتخاب کنیم تا درایورهای جدید را به لیست اضافه نماییم و امیدوار باشیم که درایور مربوط به پرینتر ما هم باشد.

اگر چنین نشد نگران نباشید از سی دی استفاده می کنیم یا حتی تجربه ثابت کرده که درایور های موجود مدلهای مشابه بالاتر برای درایور های پایینتر کار میکند . استفاده از گزینه have disk زمانی انجام میشود که ما بخواهیم از درایور های موجود در سی دی استفاده کنیم که از مسیر سی دی و یا دی وی دی پوشه مربوط به درایور را انتخاب و فایل info ان را سلکت و بعد ok را زده بعد از انتخاب نوع پرینتر گزینه next را کلیک میکنیم .

 

آموزش روش نصب پرینتر 3?

 

در پنجره بعدی ما انتخاب میکنیم که ایا درایور نصبی جایگزین درایور قبلی شود و یا از درایور موجود استفاده شود که ما گزینه replace the current driver را انتخاب می کنیم و next را میزنیم

آموزش روش نصب پرینتر 4?

 

در مرحله بعد یک نام برای پرینتر انتخاب می کنیم که من معمولا موقع کار روی شبکه آی پی کامپیوتر را هم به اخر نام چاپگر اضافه میکنم تا موقع کار قابل تشخیص باشد . آموزش روش نصب پرینتر 5?

 

گزینه next را میزنیم تا پرینتر install شود

آموزش روش نصب پرینتر 6?

آموزش روش نصب پرینتر 7?

در پنجره بعد ما انتخاب میکنیم که آیا میخواهیم این پرینتر را در شبکه به اشتراک بگذاریم که گزینه مناسب را انتخاب میکنیم آموزش روش نصب پرینتر 8?

و در پنجره آخر به کاربر اعلام میشود که با موفقیت پرینتر را اینستال کرده اید و میتوانید یک پرینت تستی هم بگیرید که مطمئن شوید پرینتر کار میکند آموزش روش نصب پرینتر 9?